Dom Pomocy Społecznej w Kwidzynie

Czerwiec - Dom Pomocy Społecznej w Kwidzynie

Czerwiec

• WYCIECZKA DO IŁAWY

Kiedy jest gorąco, nic nie sprawia więcej radości niż pobyt nad jeziorkiem. 26.06.2024 r. grupa naszych mieszkańców wybrała się na wycieczkę do Iławy. Spacer nad jeziorem w upalny dzień, widok luksusowych łodzi, pyszna kawa i smaczne lody spowodowały, że ten dzień był bardzo udany i na pewno będziemy chcieli jeszcze nie raz odwiedzić Iławę,

Wycieczka do Iławy

Rozwiń artykuł WYCIECZKA DO IŁAWY
  • WEWNĘTRZNE ROZGRYWKI W CHIŃCZYKA O PUCHAR KIEROWNIKA

W naszym Domu mieszkańcy bardzo lubią wszelkie zdrowe rywalizacje. 25.06.2024 r. 16 mieszkańców wzięło udział w rozgrywkach gry w chińczyka o puchar kierownika działu administracyjno - gospodarczego. Zwycięzca mógł być tylko jeden i w ostrej rywalizacji puchar wywalczyła Pani Zosia, której serdecznie gratulujemy.

Wręczanie pucharu za grę w Chińczyka

Rozwiń artykuł WEWNĘTRZNE ROZGRYWKI W CHIŃCZYKA O PUCHAR KIEROWNIKA
  • FINAŁOWE ROZGRYWKI GRY W TYSIĄCA W PELPLINIE

24.06.2024 r. odbyły się finałowe rozgrywki Ligii Tysiąca. Ostatnie spotkanie odbyło się w Domu Pomocy Społecznej w Pelplinie, gdzie bardzo uroczyście zakończyliśmy sezon. Jednak podczas tego spotkania przy kartach zasiedli nie tylko mieszkańcy, ale i Dyrektorzy Domów. Dla wszystkich graczy była to bardzo miła niespodzianka i każda drużyna mocno kibicowała swojemu Dyrektorowi. I miejsce zajął Dom Pomocy Społecznej w Stegnie, II miejsce wywalczył Dom Pomocy Społecznej w Rudnie, a podium zamknął Dom Pomocy Społecznej w Damaszce. Nasi gracze wywalczyli V miejsce w klasyfikacji drużynowej. W klasyfikacji indywidualnej nasz mieszkaniec, Pan Jan, zajął II miejsce. Po rozdaniu nagród przyszedł czas na grilla i serdeczne rozmowy i w taki oto sposób pożegnaliśmy się, ale na szczęście tylko do września.

Liga Tysiąca

Rozwiń artykuł FINAŁOWE ROZGRYWKI GRY W TYSIĄCA W PELPLINIE
  • GRILL NA POWITANIE LATA

Dnia 20.06.2024 r. hucznie powitaliśmy lato. Tematem przewodnim imprezy były morskie klimaty, wiec nad naszym oczkiem wodnym zaroiło się od ryb, ośmiornic, delfinów i innych morskich zwierząt wykonanych przez mieszkańców na zajęciach terapii zajęciowej. Stanęła również latarnia morska wykonana przez podopieczne Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego, które pomagały również przy samej imprezie, za co jesteśmy im ogromnie wdzięczni.

Grill na powitanie lata

Rozwiń artykuł GRILL NA POWITANIE LATA
  • WYCIECZKA DO OLSZTYNA

Terapeuci zajęciowi starają się umilać czas mieszkańcom i planują im różne atrakcje, ale czasami bywa tak, że to inicjatywa wychodzi od mieszkańców. I w taki oto sposób grupa naszych mieszkańców, z inicjatywy Pana Piotra, 17.06.2024 r. zwiedzała Stare Miasto w Olsztynie. Wyjazd był bardzo udany, pogoda dopisała, a Pan Piotr szuka już kolejnych kierunków podróży.

Wycieczka do Olsztyna

Rozwiń artykuł WYCIECZKA DO OLSZTYNA
  • WYJŚCIE NA PIZZE

Każdy sukces należy odpowiednio uczcić. 13.06.2024 r. świętowaliśmy wraz z Panem Stefanem jego wygraną walkę ze słabościami, co uczciliśmy pyszna pizzą w Don Corleone. Przy tej okazji składamy podziękowania właścicielom pizzerii za ich gościnność i życzliwość.

Wyjście na pizzę

Rozwiń artykuł WYJŚCIE NA PIZZE
  • WYCIECZKA DO PELPLINA

Katedra w Pelplinie cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem wśród naszych mieszkańców. Kolejna grupa zwiedzała ten zapierający dech w piersiach zabytek 12.06.2024 r. Po Katedrze oprowadzała nas Pani Elżbieta Wiśniewska, która swoją wiedzą i przemiłą osobowością dodała tej wycieczce uroku.

Katedra w Pelplinie

Rozwiń artykuł WYCIECZKA DO PELPLINA
  • WOLONTARIUSZE Z CENTRUM AKTYWNOŚCI KREATYWNEJ

10.06.2024 r. naszych seniorów kolejny już raz odwiedzili wolontariusze z Centrum Aktywności Kreatywnej przy Szkole Podstawowej Nr 5 w Kwidzynie. Młodzież, pod opieką Pani Barbary Dzich, wraz z naszymi mieszkańcami stworzyła piękne dekoracje, które posłużyły nam do stworzenia prawdziwie morskiego klimatu podczas grilla z okazji powitania lata.

Wolontariusze

Rozwiń artykuł WOLONTARIUSZE Z CENTRUM AKTYWNOŚCI KREATYWNEJ
  • WYJAZDY NA RYBY

W tym roku kontynuujemy przygodę z wędkowaniem. 07.06.2024 r. wybraliśmy się na ryby po raz pierwszy. Inauguracja sezonu odbyła się nad jeziorem w Sztumie. 14 i 21 czerwca również zawitaliśmy do Sztumu z naszymi wędkarzami. 27.06.2024 r. postanowiliśmy przetestować inny akwen i wybraliśmy się wędkować nad jeziorem Sowica w Prabutach. Miłą niespodziankę sprawił nam przewodniczący koła PZW, Pan Wiesław Kobylaniec, który umilił nam czas ciekawą rozmową. Podczas każdego wyjazdu, oprócz mieszkańców, którzy łowią ryby, udział biorą osoby, które po prostu cieszą się czasem spędzonym na łonie natury. Im również te wyjazdy sprawiają wiele radości.

Łowienie ryb

Rozwiń artykuł WYJAZDY NA RYBY
  • WYCIECZKA DO SZTUTOWA

Czerwcowa pogoda bardzo nas rozpieszczała, więc nasi mieszkańcy 06.06.2024r. wybrali się na wycieczkę nad morze do Sztutowa. Szczególnie upodobaliśmy sobie właśnie tą miejscowość na nadmorskie wycieczki, ponieważ jest ona rewelacyjnie dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Podczas wyjazdu okazało się, że dwie uczestniczki, Pani Stasia i Pani Teresa, pierwszy raz w życiu były nad morzem. Nie mogło obejść się bez „chrztu” wodą morską i spaceru wzdłuż brzegiem morza.

Wycieczka do Sztutowa

Rozwiń artykuł WYCIECZKA DO SZTUTOWA
  • URODZINY MIESZKAŃCÓW

28.06.2024 r. świętowaliśmy urodziny naszych mieszkańców urodzonych w czerwcu. Jednak w tym miesiącu odbyły się dwie dodatkowe, bardzo ważne imprezy urodzinowe. 05.06.2024 r. wraz z rodziną Pana Wiesława, zorganizowaliśmy imprezę z okazji jego 70-tych urodzin. Całe piętro brało udział w zabawie, Pan Wiesiu zebrał mnóstwo życzeń, a goście częstowali się tortem i przepysznym ciastem. Z kolei 11.06.2024 r. 90-te urodziny obchodziła Pani Anna. Zgodnie z jej życzeniem impreza miała bardziej kameralny przebieg, ale była źródłem ogromnej radości.

Urodziny Mieszkańców

Rozwiń artykuł URODZINY MIESZKAŃCÓW
  • ZBLEWO MUZEUM PRL

Nasi seniorzy bardzo lubią wracać wspomnieniami do czasów młodości. 04.06.2024 mieli możliwość dosłownie przenieść się w czasie do okresu PRL dzięki wizycie w Pomorskim Okręgowym Muzeum PRL w Zblewie. Stare samochody, motory, sprzęty domowe i przedmioty codziennego użytku z tamtego okresu ożywiły wspomnienia, którymi mieszkańcy chętnie się z nami dzielili. Po muzeum oprowadzał nas właściciel, Pan Paweł Peka, co było dodatkowym atutem wycieczki.